Pages

15 Jul 2015

Kemalasan melanda!

HUAARGHHHHHHHH!!!!

Allah........kemalasan melanda diri betulla!!! *Menjerit....tapi dalam hati je.*

Seghonoknyeeee jadi bear2 ni!


Tak sangka.......puasa punyer puasa...lagi dua hari dah nak raya..!1 Dalam hati sedih tapi luaran sebenarnya melonjak gembira. kuikui!!


So...mesti semua tak sabar nak tunggu pengumuman raya kan..hehe.... Bila nak masuk puasa....semua tak sabar tunggu pengumuman puasa..then bila da di umumkan..semua melonjak gembira. Tak lama lepastu..tuptup..esok lusa dah nak raya. Cepat tui masa berlalu.....

Bila sebut pasal raya, JH tahu...mesti kepala otak semua dah terbayangkan sampul dan duit raya kan..hehe.... lepastu side dishesnya pula....JH pun macam tu!1 

Nyummm2.....nasib baik pose kalau tak ..entoh leerrr...haha

Oleh kerana tak lama lagi dah nak raya...JH nak ucapkan.....
Belanje sekeping gambar raya Upin Ipin. *wink!wink!*

Sekarang ni asal tidur je mesti terjaga...mana taknya.....dentum dentam bunyi mercun nye!! Hati2 wahai kawan2 tercinta...... jaga diri semasa main. Jangan terlalu ghairah bermain sehinggakan terlupa menjaga keselamatan diri ye. ^^

Jom back to the main topik. Agak2 korang...bila sebut pasal raya....apa yang bermain diminda korang??

Tau dah!
Mesti duit raye!
Sabar2 ye kawan2...
hehe..... esok lusa dah raya....

Mesti semua rindu nak balik ke zaman kanak2 kan...yela..even JH sendiri pun rindu nak jadi budak2...mana taknya....dapat duit raya banyak...... kalau untung2 nasib dapat lebih duit raya. BEST!! kalau boleh..terasa nak disumpah balik ke zaman bebudak semula. hehe.....

Tapi JH tak kesah sangat duit raya..apa yang paling JH kisahkan..... MAKANAN!! Nyummm2...... Ini perkara yang paling JH titik beratkan.... Kalau rumah yang pergi tu tak de kuih raya or makanan raya yang sedap2...Inshaallah...JH akan badmood!1 hahahahahha...terukkan!!

Hurmm...okay.... dalam banyak2 makanan..... JH paling suka yang ni...

1. 
Lontong

Yummiehh!1..Tapi tak semua rumah buat makanan ni.....so ikot nasib la juge.....

2.
Makanan yang wajib ada bila raya!! Dicicah pulak dengan rendang atau kuah kacang
Sedapnyeeeee!!

3.


Baru je cakap tadi.
Wajib disamping lemang dan ketupat!!
kekekekekek.......

4.
Lontong!! jeng..jeng..
dapnyeeee.....

Makanan yang sememangnya ada walaupun bukan di hari raya..tapi tetap penting!


5.
Kuih peberet anak muda!! hehe


kuih2 ni selalunya orang tua je suka.
Anak muda macam aku kureng ler.....
naknak bila kunyah2 tepungnya melekat gigi....
rasa macam nak terbalikkan satu rumah!!
hahahahah....


Ketupat..ermm tak tau nama asal dia...tapi kawan2 utara panggil
*Malu nak sebut*
Ketupat Poen... (Blushing kejap)
heheheheh
jangan marah
kalau tak betul tolong betulkan ye
(Y) no war!!
6.
Ayor sejuk...
Tak boleh kalau tak de ayor sejuk...
naknak kalau dahaga sangat tambah pulak kalau cuaca paneh nak mampus
sampai terasa tekak ni nak tercabut..
lepastu tuan rumah plak hidang ayor paneih...
Huishhh ...
boleh membara satu badan!!
hahahahah...

Okay ..sebenarnya...JH kongsi semua tu sebab...it's one of my fabret food lah. Tapi juga nak kongsi dengan semua.... setiap makanan ada kalori...juga ada cholestrol... maka berhati2 lah semasa mengambil makanan. Jangan khusyuk sangat makan sampai terlupa nak menjaga kesihatan yer!! 

hehehe...jangan marah lagi....

bye2......

 Sebelum tu JH nak share gamba2 maknan dekat korang. Kalau JH lapar tengok makanan ni..korang pun kena lapar..hehe!!









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...